Вчитель початкових класів
КЗ"В'язівоцька ЗШ І-ІІІ ступенів"
08 квітня, 2020
Навчання грамоти
16.03.2020
Тема. Звуки [дз], [дзʹ], буквосполучення «дз». Читання складів, слів, словосполучень з вивченими літерами. Написання слів з буквосполученням дз, складів, слів і речень з вивченими буквами.
1. Відгадайте загадку
Хто з вас, діти, нас не знає?
Ми у лісі проживаєм,
Дзвоном сонце зустрічаєм,
Маєм гарні сині очки,
Називаємось...
-Вимовляємо перший звук [дз] у слові дзвіночки. При цьому зуби стулені, губи розкриті, язик упирається в нижні зуби. Сильний струмінь повітря, що виходить з голосом, натрапляє на перешкоду, що створюється язиком і зубами.
ВИСНОВОК: звук [дз] — приголосний, твердий, дзвінкий.)
Звук[дз] - складний, він злитий із двох звуків[д] і [з],тому й на письмі позначається не однією, а двома буквами ─ "де" і "зе".
Прочитайте склади
дза
ца
дзо
цо
дзу
цу
дзи
ци
дзя
ця
дзьо
цьо
дзю
цю
дзі
ці
- Зробимо звуковий аналіз слова дзвіночки [- = о- о - - о]-9б.,8зв.,3скл..
- Чому звуків менше ніж букв? Тому, що букви (де, зе) позначають один звук [дз]
2. Відгадайте загадку
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю.
— Яку користь приносять дятли лісові, за що їх називають лісовими санітарами?
— Чим користується дятел, „лікуючи” дерева? (Дзьобом).
— Який перший звук чуємо в слові дзьоб? ([дз’]) Чим він відрізняється від звука [дз]? (Звук [дз’] — м’який.) (Коли ми вимовляємо м’який звук [дз’], середня частина язика більш напружена і притиснута до верхнього піднебіння. Звук [дз’] вимовляється м’яко.)
— Як ми позначимо його у звуковій моделі? (Позначимо двома рисками.)
- Зробимо звуковий аналіз слова дзьоб [ = о - ] -5б., 3зв., 1скл..
- Чому в слові дзьоб три звуки, але п’ять букв? Тому, що букви (де, зе) позначають один звук [дз], а ( ь ) – не позначає жодного звука, а служить для пом’якшення попереднього приголосного.
3. Цікаві факти про птахів
Якого птаха називають лісовим санітаром? (Дятла.)
Який птах дуже полюбляє красти блискучі предмети? (Ворона, сорока)
Який птах найсильніший? (Орел)
Який птах краще всіх співає (Соловей)
Який птах дуже добре бачить вночі? (Сова)
Що за птах підкидає яйця іншим птахам? (Зозуля)
Цього птаха називають символом миру в світі? (Голуб)
Який птах живе на морі і ловить рибу? (Чайка)
А який птах найговорливіший у світі? (Папуга).
Який птах не вміє літати, але чудово плаває? (Пінгвін).
Читати - с. 48 У друкованому зошиті опрацювати с.37
Речення 1. У лісі чути дзвінкі голоси пташок. 2. Кличе дзвоник нас до школи. 3. Я можу сам пришити ґудзик. 4. У долині дзюрчав струмок. 5. На столі стоїть дзеркало. 6. На полі росли сині квіти. Це дзвоники. Вони на вітрі дзенькали: дзень-дзень!
17.03.2020.
Тема. Закріплення звукових значень буквосполучення «дз». Опрацювання тексту «Краса навколо нас».
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Словотворчі вправи
1. Розгадайте кросворд. Прочитайте слово.
(краса)
— Як ви гадаєте, про що йдеться в тексті?
Навчіться швидко і правильно читати слова:
вдалині
кивають
голівками
сьогодні
соняшники
українська
приєднуються
намагається
калиновому
Читання тексту «Краса навколо нас» с.49
Яка пора року описана в тексті? Чи відповідає малюнок текстові?
Якірослини згадуються в тексті?
Якого кольору волошки? Дзвоники? Кукурудза? Соняшникова пелюсточка
Який настрій у соловейка?
Уявіть, що ви подорожуєте дорогою, яка веде вас через поле до лісу. Що там можна побачити?
Яких правил поведінки ви дотримуєтеся на природі?
1.Гра «Слідопити».
Знайдіть у тексті найкоротше слово. Знайдіть найдовше слово. Знайдіть і прочитайте речення про дзвоники.
2.Треба з'єднати назву рослини і відповідну назву дії. За потреби можна скористуватися текстом.
3. Установлення послідовностівідображення подій (1, 2, 3, 4, 5, 6)
1.Творче списування. До слів першого рядка дібрати слова з другого рядка. Утворити і записати словосполучення.
Прудка, смачні, нові. Щирий, щасливий, дрібний.
Щітка, ящірка, борщ. Дощ, день, друг.
2. Вибірковий диктант. Записати у дві колонки слова:
1) із твердим [ц ];
2) із м’яким [ц`]
Цибуля, цілий, суниця, цегла, концерт, палець.
18.03. 2020
Тема. Звук [дж], буквосполучення «дж». Читання складів, слів, словосполучень і тексту з вивченими літерами.Написання слів з буквосполученням дж. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Словотворчі вправи.
Переглянути презентацію
19.03.2020
Тема. Закріплення звукових значень буквосполучення «дж». Опрацювання тексту «День народження джмелика».
Гра «Відкритий мікрофон»
— Яка буква ніколи не позначає звука?
-- Які звуки позначаються двома буквами?
Артикуляційні вправи.
Джа — джо — джу — дже — джи — джі;
джа — ча; джо — чо; джу — чу; джи — чи; джі — чі;
джем, джемпер, джміль, дріжджі.
ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДКИ
Я КРИЛАТИЙ І ПУХНАСТИЙ, ЗОЛОТИСТИЙ І СМУГАСТИЙ,НАД ЛУЖКОМ ТАНОК ВЕДУ,ДЗВІНКО, ВЕСЕЛО ГУДУ.
РОБОТА ІЗ ТЕКСТОМ «ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ ДЖМЕЛИКА» (С. 51).
— Навчіться швидко і правильно читати слова.
Джме
Вовчик
народження
Бджіл
вишневий
привітали
Олень
подарували
материнку
Лисичка
особливо
цілющий
Метелик
дзвіночки
сьогодні
— Прочитайте текст і скажіть, яке свято було у Джмелика.
(прочитайте повторно текст)
Знайдіть і прочитайте в тексті відповіді на запитання
-Хто святкував день народження?
- Який настрій був у іменинника? Чому ви так думаєте?
- Хто завітав на день народження Джмелика ?
- Чим пригощав джмелик своїх друзів?
- Хто подарував мед?
- Що подарував метелик?
-Хто подарував тендітні дзвіночки?
- Що подарували лисичка та вовчик?
Знйдіть і прочитайте речення, яке можна підписати під малюнком.
Поміркуйте
- Чому друзі вітали Джмелика з днем народження?
- Яким було б життя Джмелика, якби у нього не було друзів?
- Чи приємно святкувати день народження з друзями?
- Які б поради ви дали дітям, які хочуть мати друзів?
ЧИТАТИ- С. 51( ДОБЕРІТЬ СЛОВА, ЩОБ ОХАРАКТЕРИЗУВАТИ ДЖМЕЛИКА) СПИСАТИ ПРИСЛІВ'Я У ЗОШИТ І ВИВЧИТИ НАПАМ'ЯТЬ
20.03.20 Тема.Апостроф. Читання слів з вивченими літерами. Написання слів з апострофом, складів, слів з вивченими буквами.
1. Зробимо звуко-буквений аналіз слова
сім’я
[с’ і м й’а]
- підставляємо звуки під буквами
- “ес”, “і” – звук [с’] вимовляємо м’яко,бо наступний [і]
Але ж після “м” стоїть буква “я” ! Згадаємо, яку роботу виконують букви я, ю, є після приголосних. Вони позначають м’якість приголосних, отже, перед ними приголосні вимовляються м’яко! Але ж приголосний [м] не м’який. Скажемо ще раз слово сім’я. Прислухайтеся. Ми вимовили [м] твердо, ніби призупиняємося перед місточком, а потім звуки [йа]. Звуки[м] і[йа] вимовляємо не злито, а роздільно. Як показати це на письмі?
Висновок : потрібен якийсь знак, щоб на письмі показати роздільну вимову звуків після [м] – [йа]
Це дуже важливо, бо якщо не буде роздільного письма і читання, то може змінитися і значення слова. Наприклад: борщ без м’яса – [мйаса]; борщ без мяса – [м’аса]. ( М’ясо – продукт. Маса – кількість, вага (м’яса).
Увага!В українській мові є такий знак – апостроф (’), який вказує на твердість приголосних і вимову після них звука [й].
– Апостроф передають на письмі крапкою з невеличким хвостиком .
Його пишуть на верхній рядковій лінії. Апостроф за формою порівнюють із комою.
Увага! Апостроф звука не позначає. Він вказує на тверду вимову попереднього приголосного та [й] після нього.
3. Вивчити правило ( В українській мові після б, п, в, м ф та р ( якщо вони позначають тверді звуки)перед я, ю, є, ї на письмі ставиться апостроф і вимовляються по два звуки я-[йа], ю-[йу], є-[йе], ї-[йі])
2. Повторимо правило вживання апострофа ( перегляньте відео)
3. Словотворчі вправи.
(від поданих слів утворимо нові слова з апострофом)
горобець — гороб'ята голуб —голуб'ята
ластівка — ластів'ята соловей —солов'ї
дерево — дерев'яний трава —трав'яний
солома—солом'яний кропива —кропив'янка
3. Розгадування ребуса
4.Опрацювання казкис.53
— Прочитайте заголовок казки. Як ви гадаєте, про що казка?
Самостійне читанна казки
— Що вам найбільше сподобалося в казці?
-- Назвіть головних героїв казки?
Прочитайте повторно напівголосно казочку
(знайдіть і прчитайте відповіді до запитань)
— Де жила маленька п'явочка?
- Про що вона мріяла?
- Чому засумувала П'явочка ?
- Що Сонечко пообіцяло П'явочці ?
- Чи зраділа П'явочка ?( доведіть рядочками з казки) Поміркуйте
- Чи дійсно Сонечко зробило добру справу?
- Чому Сонечко допомогло П'явочці?
5. Гра " ТАК---НІ"
Ø У казці розповідається про те, як П'явочка допомогла Сонечку.
Ø Потрібно робити добрі справи.
Ø Казкова П'явочка перетворилася в апостроф.
Ø Апостроф - це буква.
Ø Апостроф є у словах м'ята, подвір'я, пір'я, м'ячик.
Читати -ст. 53( порахуйте скільки слів з апострофом є у казці; порахйуте скільки окличних речень)
Опрацювати у друкованому зошиті ст. 41
Списати у зошити 1. Я знаю багато прислів’їв. 2. Хлоп’ята наловили в’юнів. 3. Нас у сім’ї п’ятеро. 4. Бабуся зв’язала Дем’яну рукавички. 5. Діти гралися на подвір’ї.
Вівторок 24.03
Тема: Робота над розумінням і виразним читанням вірша «Котик- школяр»(автор Кость Вагилевич).
Повторення написання букв у, д, з, в, б. Спостереження за вживанням синонімів, антонімів (без уживання термінів).
1. Розгадай ребус
ЯР
2. Поміркуйте...
— Коли називають дітей учнями або школярами?
- Як ви гадаєте, чому учнів називають учнями?
-Як ви гадаєте, чому школярів називають школярами?
- Чи обов'язково учні повинні бути школярами?
3. Робота з підручником (с. 54).
- Прочитати декілька разів слова для швидкого читання
— Прочитайте спочатку слова повільно, потім швидше, а далі — скоромовкою.
— Знайдіть найкоротше слово (школа), найдовше слово (школярський).
— Знайдіть слова, які відповідають на питання хто? (школяр).
— Знайдіть слова, які відповідають на питання що? (ранець, олівець, кінець, буквар, торжок, кожушок, школа).
— Знайдіть слова, які відповідають на питання який? (школярський).
— Знайдіть слова з м'якими приголосними звуками (ранець, олівець, кінець, школяр, школярський).
— Чим цікаві слова в останньому стовпчику? (Вони мають однакову частину.) Чи можемо назвати їх «родичами»? (Так.)
— Прочитайте заголовок вірша. Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші?
Робота з малюнком.
— Як ви вважаєте, чи відповідає малюнок змістові вірша?
- Зображений котик уже ходив на торжок чи ще ні? Чому ви так гадаєте?
Повправляйтеся у виразному читанні вірша та виконайте завдання подані після вірша.
Робота у друкованих зошитах (с. 42).
(Позначити пару слів з однаковим значенням (учениця — школярка), пару слів із протилежним значенням (працьовитий — лінивий), записати їх. Скласти і записати речення за стрілками-підказками (Розумну людину приємно слухати.).
Середа 25.03.2020
Тема:Опрацювання оповідання Бориса Вовка «Лінива Оленка».Повторення написання букв И и, Й й, Ш ш, Ц ц, Щ щ. Списування друкованих речень. Добір прикметників до іменників (без уживання термінів)
1. Складові піраміди.(слід дивитися на крапку й намагатися охопити поглядом склади праворуч і ліворуч. Стежити, щоб очі «не бігали».
2. Відгадування загадок.
В нього зубчики рівненькі,
Є густі, а є рівненькі.
Гладить, наче промінець
Нам волосся ...
(гребінець)
Вдень — завзяті та проворні:
Можем бігати, стрибати,
А вночі ми безпорадні,
Бо лягають ноги спати.
(Черевики)
(
Він — прикраса кожній блузці,
Цей маленький круглий...
(ґудзик).
— Як ви гадаєте, для чого потрібний гребінець?
— Як потрібно доглядати за черевиками?
— Що потрібно робити, коли відірвався ґудзик?
3. Робота над оповіданням Бориса Вовка «Лінива Оленка».
— Прочитайте заголовок оповідання. Як ви гадаєте, у чому може виражатися лінь?
Прочтайте текст Ст.55
Дати відповіді на запитання після оповідання.
Робота з прислів'ям
— Складіть прислів'я за цифровими підказками (Маленька праця краща за велике безділля.)
- Як ви розумієте прислів'я?
4. У зошитах записати відповіді на запитання(див.ст.55)
Оленка ( яка?) лінива;
садочок( який?).............;
черевики (які).........;
праця( яка?).............;
безділля ( яке?)........ .
5. ПОМІРКУЙТЕ
— Діти, чи подобається вам неохайність Оленки?
— Що ви порадили б їй?
— Перебудуйте оповідання так, щоб Оленка була охайною.
6. Відгадайте, які букви заховалися.Робота у зошиті ст 43
— Як ви гадаєте, чому саме ці букви розміщені у одному рядку? (Бо в написанні цих букв є спільні елементи.)
а) запиши їх каліграфічно у друкованому зошиті ст 43
б) дібрати прикметники до слів шишка(соснова, ялинова, велика, ...), цукор (солодкий, білий, ...)
в) Уважно розгляньте малюнки. Прочитайте слова під ними. Знайдіть слова, які «заховалися».
(Барвінок, трактор, колиска, куріпка.) Запишіть слова, які ви «відшукали». (Вінок, рак, лиска, ріпка.)
Четвер 26.03.2020
Тема. Роботанадлегендою«Чомусорокабудує кілька хатинок?» ПовтореннянаписаннябуквАа,Лл,Мм.
Мовно-логічні вправи. Письмо слів з вивченими буквами
1. Розгадайте ребус
2. Гра " ТАК чи НІ"
Ø У слові «сорока» 6 звуків.
Ø У слові «сорока» 3 приголосних звуки.
Ø У слові «сорока» 2 голосних звуки.
Ø У слові «сорока» 3 склади.
Ø У слові «сорока» третій склад наголошений.
3.. Складання кластера.
— Чи здогадалися ви, про кого йтиметься в легенді?
- Що робитиме сорока?
— Який знак стоїть у кінці заголовка?
- Прочитайте заголовок з відповідною інтонацією.
— Чи можете ви відповісти на запитання? Що треба зробити, щоб дізнатися, чому ж сорока будує кілька хатинок? (Прочитати легенду.)
4.Первинне читання легенди
— Про кого ця легенда? Кого з дійових осіб ви запам'ятали? Чому Сорока будує кілька хаток?
5. повторне голосне читання тексту
Орієнтовні запитання:
Просте. Про яку подію йдеться в казці?
Уточнююче. Якщо я правильно зрозуміла, сорока будує одну хатку?
Пояснююче.Чи задоволений кіт, що сорока будує кілька хаток?
Творче. Складіть діалог, у якому Сорока розмовляла з Котом.
Оціночне. Чи правильно вчинила Сорока, що почала будувати кілька хатинок?
Практичне. Що ви порадите котові?
6. Доберіть заголовок до кожного абзацу.
7. В друкованому зошиті опрацьовуємо сторінку 4 8. У звичайному зошиті виконати завдання.
Вставити пропущенні слова. Списати речення.
У ниві … . У лікарні … . У парку … . На полі … .
Слова для довідок: косар, лікар, осики, корова.
Понеділок 06.04.2020
ТЕМА. Робота над виразним читанням вірша Валентини Кравець «На галявці у ліску». Повторення написання букв К к. Списування
друкованого. Добір протилежних за значенням слів.
1.Відгадування загадок.
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла.
(Метелик)
Летить дід,
сів на цвіт,
Волосинки розгортає,
Солоденького шукає.
(Джмелик)
Без голови, а ногу маю, —
Бриля на неї одягаю.
(Гриб)
2. Робота над віршем Валентини Кравець «На галявці у ліску».
Прочитайте вірш самостійно упівголоса. Запам'ятайте назви грибів.
— Що вас вразило у вірші?
— Як потрібно поводитися на природі?
— Які квіти та грибочки танцювали на галявинці?
- Які гриби зображені на сторінці?
— Яких грибів не було на лісовій галявинці?
3. Гра «Так чи ні».
Ø Закружляли у танку дерева та грибочки (квіти).
Ø У жовтенькім капелюшку тонка сироїжка (червонім).
Ø Тонесенький боровичок не жаліє ніжки (товстунець).
Ø На галявці лісовій сумно у таночку! (Весело)
Ø Прилетіли й метелики в червоних сорочках (біленьких).
4. Гра «З'єднайка»
— З'єднайте назви предметів і назви дій.
5. Робота у прописах (с. 45).
1.Повторення написання рядкової та великої букв «ка».
2. Гра «Слова на доріжці».
— Слова, як ви знаєте, часто полюбляють гратися у «Піжмурки». Ось і зараз вони з'єдналися так, що їх важко прочитати. Але ми гарні читачі, знайдемо і прочитаємо всі слова. (Килимок, Київ, кавун, Канів.)
— Як ви гадаєте, чому деякі слова написані з малої літери, а деякі — з великої? (Київ, Канів — це назви міст. Тому їх треба писати з великої букви.)
3. Робота з фразеологізмом.
"Пише, як курка лапою. "
Цікаво, що означає писати як курка лапою?
· Гра «Дешифрувальник»
Код 1.1а, 1б, 1в, 2в, 2б, 1б. Відповідь. Погано.
Сподіваюся, що наші дітки всі написали старанно, гарно. І про їх письмо не можна сказати, що вони написали як курка лапою.
Код 2. 1в, 2в, 2а, 2б, 1б. Відповідь. Гарно.
— Слова погано — гарно протилежні за значенням
Добір слів з протилежним значенням.
4. Скласти і записати речення за малюнками (Морозиво холодне, а чай гарячий. Комп'ютер великий, а планшет малий.)
Читати виразно вірш ст.57 ( відповідати на запитання)
Друковані зошити ст. 45
РЕКОМЕНДОВАНИЙ ТЕКСТ ДЛЯ СПИСУВАННЯ У ЗВИЧАЙНІ ЗОШИТИ ( ВСТАВ ПРОПУЩЕНІ БУКВИ)
Радість
Біляшколи росте верба. Ми прихо…имо на неї
дивитися. Яка вона гарна! Літают… мухи, гудут…
д…мелики. Вони п'ют… нектар. Усімдужерадісно.
І ми раді…мо, бо при…шла в…сна.
ВІВТОРОК 07.04.2020 ТЕМА. Робота над розумінням і виразним читанням вірша Олександра Пархоменка «Співучі колоски». Зіставленнядрукованихірукописнихбукв. Відновленняречення.Творче списуванняз друкованого
1. Вправа «Квест».
Дитина називає малюнки (сливи, полуниці), вибирають указані букви, утворюють нове слово .
-- Доберіть назви дії до слів синиці ,,,,,пшениця.
— Як ви гадаєте, чи можна цей вірш читати в особах?
— Прочитайте вірш, передаючи інтонацією емоції головних героїв.
6. Читаємо вірш в особах с. 58 ( відповідаємо на запитання)
ПИСЬМО
1. Казка.
У Математичній країні жив-був Овал. Та такий старенький, що весь час нахилявся праворуч.
Якось вирішив Овал помандрувати у країну Алфавіт, провідати своїх праправнучок. Почув це Квадрат і почав насміхатися:
Яких праправнучок? Ти — геометрична фігура, а то — букви! Що ж у тебе з буквами спільного?
— Елементи, — гордо відповів Овал.
— Які елементи? — здивувався Квадрат.
— Півовали! Які букви я відвідаю, ті і є мої праправнучки. А я піду на урок у 1 клас. Вони саме повторюють написання моїх праправнучок.
— Отже, у нас сьогодні незвичайний гість — Овал. І спеціально для нього ми будемо повторювати написання великих та рядкових букв. ---- Як ви гадаєте, написання яких букв ми сьогодні повторимо? (Букви, у складі яких є півовали.)
— Знайдемо праправнучок Овала. (Сс, Єє, Хх, Жж.)
2. Відгадування загадок. (продовження казки)
Дорогою у країну Алфавіт Овал зустрів дивного звіра.
— Ти їжак? — запитав у тваринки Овал.
Ні, я зовсім не їжак,
Хоч на тілі голки видно,
Не комаха і не птах ...
Мене просто звуть ... (Єхидна.)
— Куди ти, пане Овале йдеш?
— У країну Алфавіт. Там живуть мої праправнучки.
— Можна і я з тобою піду? — поцікавилася в пана Овала єхидна.
— Пішли. Разом веселіше.
Зустрічають небачену тварину.
Така велика довгошия,
І вища за найбільшу шафу,
Така розумна і красива
У зоопарку є ... (жирафа.)
Дивовижна ця гора —
Має очі й рот вона.
Довгим носом воду набирає,
Він такий товстенький весь,
Любить жито і овес.
Та собі на спину поливає.
Підійме тяжкий рулон
Велетень-звірюка ... (слон).
Щічки — наче рюкзачок.
Хто це? Звісно, ... (хом'ячок).
4. Гра «З'єднайка».
— А ось і казкове море. Перепливти у країну Алфавіт можна тільки на човнику, який з'єднає малюнок, звукову схему і слово — назву тваринки. Тоді й Овал навіть може перебратися.
— Як добре! Ми перепливли море. Ось країна Алфавіт! Яка вона чудова! А де ж мої праправнучки? — запитав Овал.
Єхидна, жирафа, слон,хом'ячок зробили знімок першої букви у своїй назві і показали Овалу його праправнучок.
— Що спільного у написанні букв «є» та «ес»? Що спільного у написанні букв «ха» та «же»?
— Як ви гадаєте, чому Овал вважає ці букви своїми праправнучками? (У написанні цих букв є півовали.)
5. Робота у прописах (с. 46).
·--Установіть відповідність між друкованими і рукописними буквами.
Відновлення речення.
— Щоб прочитати прислів'я, потрібно поміняти склади місцями. (Сила та розум — краса людини.) - Як ви розумієте це прислів'я?
6. Вправа «Устав букву «є».
( пишемо у звичайному зошиті)
Син.., при..мно, малю.., раді..,
..ва, ..вген, ..вропа.
— Діти, коли ми пишемо велику букву «є»?
зробити зв.-букв.аналіз слів
(синє,радіє,Європа)
РЕКОМЕНДОВАНИЙ ТЕКСТ ДЛЯ
СПИСУВАННЯ У ЗВИЧАЙНІ ЗОШИТИ ( ВСТАВ ПРОПУЩЕНІ БУКВИ)
Прогулянка
Ми йдемо в парк. …етянка і …іра йдуть першими. У парку чисто
і зати…но. Дорі…ки покриті камінц… ми. Рядочком ростут… ялинки.
Зелені… м‘…ка трави…ка.
Парк, мов квіточка.
Середа 08.04.2020
Тема. Засвоєння правил мовленнєвого етикету.
Робота над казкою Василя Сухомлинського
«Як бджола знаходить квітку конвалії». (С. 59)Розрізненнярукописнихбуквзоднаковими
елементами. Списування з друкованого. (С. 47)
1. Вправа «Щоб речення зрозуміти, треба слова розділити».
Н а в е с н і п р о к и д а ю т ь с я б д ж і л
к и в і д с н у.
— Прочитайте речення з різною інтонацією.
2.Гра " Знайди чарівні слова" ст.59
- Прочитайте слова. Що ви знаєте про ці слова? Коли їх кажуть? (Це слова ввічливості)
3. Прочитай вірш Світлани Ходій " Якщо чемний, друже, ти....
- Яких друзів має чемна людина?"
4. РОБОТА НАД ОПОВІДАННЯМ «ЯК БДЖОЛА ЗНАХОДИТЬ КВІТКУ КОНВАЛІЇ» СТ.59
Робота над заголовком.
— Як ви гадаєте, як бджілка знаходить квітку конвалії?
Прочитайте казку.
— Про кого казка?
Чи сподобалося вона вам?
Мовно-логічна гра.
— Які слова вказують на дії конвалії?
— Які слова вказують на дії бджілки?
5. Вправа «Закінчи речення». Переказ казки.
Вилетіла бджілка ...
Чує: десь далеко-далеко ...
Прилітає бджілка ...
Дякую, ...
6.Гра «Підкажи правильне слово».
Коли мені чимсь допомогли, я кажу ...
Коли я ненароком нашкодив/нашкодила, я кажу ...
Зранку, коли я прокинувся/прокинулася, я кажу ...
Коли я прощаюся, я кажу ...
Читати ст. 59 (відповідаємо на
запитання, переказ) Запиши на відео переказ казки і відправ на перевірку. Хто не зможе зробити це технічно або не захоче, нехай дитина перекаже дорослим.
7. Робота у прописах (с. 47).
(Повторення написання букв Пп, Тт, Гг.)
Письмо складів. Гра «Знайди перший склад».
— Послухайте слова. Назвіть перший склад:
Гена, Геракл — Ге
гуси, гумка — гу
півень, пінгвін — пі
пилка, питає — пи
Тарас, Таміла — та
торба, тополя — то.
- Пропишіть склади
— З якої букви ми пишемо імена людей?
— Як ми напишемо ці слова, коли вони стоятимуть на початку речення? (З великої букви.)
-- Складіть і запишіть речення до кожного малюнку( з іменами дітей) (2 речення)
8. Робота у звичайних зошитах
Робота з лічилкою.
— Прочитайте лічилку.
Ми ходили у лісок,
Назбирали ягідок.
Суниця, ожина, малина.
Кошик повний через край.
Кого хочеш — вибирай.
— Навіщо нам лічилки? Як їх промовляють?
— Випишіть з лічилки назви ягід.
Поділіть слова на склади для переносу.
Над кожним словом поставте знак наголосу.
УВАГА ( Частини слів з одного рядка в другий слід переносити за складами:га́й-ка, зо́-шит, кни́ж-ка, ко-ло́-дязь, па́ль-ці, са-дів-ни́к
Одну літеру не залишаємо в попередньому рядку й не переносимо в наступний: ожи-на)
Зробити зв.-букв.аналіз слів
(суниця, ягода, баян)
РЕКОМЕНДОВАНИЙ ТЕКСТ ДЛЯ
СПИСУВАННЯ У ЗВИЧАЙНІ ЗОШИТИ ( ВСТАВ ПРОПУЩЕНІ БУКВИ)
Сніданок
З ранково… прогул…нки
пов…ртавсядодому
старийїжак. На спині у
н…ого стирчала велика
с…роїжка. Смачний буде
с…огоднісніданок у
…жаковоїродини.
П'ятниця 10.04.2020
Тема: Повторення написання букв. Мовно-логічні вправи. Письмо слів з вивченими буквами
ПРАЦЮЄМО У ЗВИЧАЙНОМУ ЗОШИТІ
1.Малюнковий диктант.
Учні спочатку називають пташку, а потім записують слово
слова підказки: дятел, синичка, сорока, снігур, сова,
одуд.
2. Повторимо
( Частини слів з одного рядка в другий слід переносити за складами. Склад з однієї літери не залишаємо в попередньому рядку й не переносимо до наступного)
— Як можна перенести ці слова з рядка в рядок?
- Яке слово не можна перенести?(одуд)
Вправи на поділ слів для переносу.
— Прочитайте слова. Подивіться, як вони поділені на склади для переносу.
огірок
огі - рок
кожух
ко - жух
лінія
лі - нія
лисиця
ли - сиця, лиси - ця
2. За цим зразком напишіть слова: ялина, літак,
подія, ворона.
3. Запам'ятайте! Слова з одного складу
не переносяться.
Прочитайте слова. Випишіть тільки ті з них, які не можна переносити з рядка в рядок.
ліс зозуля м'яч
ящик хрущ ключ
щавель верба п'ять
(Ліс,ящик,хрущ,м'яч,ключ,п'ять.)
РЕКОМЕНДОВАНИЙ ТЕКСТ ДЛЯ СПИСУВАННЯ У ЗВИЧАЙНІ ЗОШИТИ
Немає коментарів:
Дописати коментар